Jeg er så pisse træt af Wassmo lige nu, og det samme gælder ''Huset med den blinde glassveranda''

24. januar 2010

Jeg prøver å lære meg morsmålet mitt skjønner dere, dansk. Vet ikke helt hvordan det går, men man kan ikke lære ting før man har feilet, kan man vel? (sikter til overskriften)

Som overskriften sier, så er jeg forbanna lei av Herbjørg Wassmo og boka ''Huset med den blinde glassveranda''. Vi er blitt tvunget til å lese denne boka på skolen, og er det noe jeg missliker sterkt, så er det å bli tvunget til noe. Spesiellt å lese bøker. Det er ikke det at boka vår dårlig, for det var den ikke! Men å bli tvunget til å lese en bok, nei, det missliker jeg sterk. I fjor måtte vi lese Victoria, og senere i år(dvs neste uke) blir vi jaggumeg tvungen til å lese både ''Villanden'' og ''Doppler''! Jeg har lest som bare pokker det siste døgnet siden jeg hadde rundt 100 sider igjen av boka, og en bokrapport skal leveres i morgen. Jeg har konsentrasjonsvansker(ikke diagnosert, men likevel) så å lese 100 sider i ei bok er pretty tough for meg, altså.
Så er der nogen derude, der er søde, og der vil hjælpe mig at huske, hvad der skete i bogen? (prøver meg enda jeg, altså) Foruten om at presten's hest var småkåt og at hun ble misshandlet av Henrik, så er jeg ganske så blank..


2 kommentarer:

linda-mari sa...

Om du googler pleier det å dukke opp rapporter?

Kine sa...

Pleier det ja, men ligger ikke en dritt som jeg kan bruke! ;s